Bezpečné opalování. Jak na něj? | Kosmetika | Trendy zdraví

Hlavní strana » Kosmetika » Článek

Bezpečné opalování. Jak na něj?

6. 6. 2014

Jak postupovat, abyste po létě nemusela sčítat škody na kráse své pokožky? Ještě než s opalováním začnete, zaměřte se na stravu a zvyšte přísun beta karotenu, který zlepšuje odolnost kůže proti UV záření. Ochranu před volnými radikály zase zajistí antioxidanty, například vitamin C a koenzym Q. Pokud během zimy navštěvujete solária, s příchodem slunečných dní této kratochvíle zanechte. „Kombinace slunce a umělého záření v soláriích je jedna z nejhorších věcí, co své kůži můžete udělat,“ varuje ředitel portálu LékařiOnline.cz Pavel Hilbert.

Během opalování

● Nejméně 20 minut před pobytem na slunci naneste na kůži dostatečné množství kvalitního opalovacího krému, který nabízí ochranu před UVA i UVB zářením. Při výběru se zaměřte na hodnotu SPF (sun protection factor). Ten zjednodušeně vyjadřuje násobek času, o který oddálíme spálení pokožky na slunci.

● V našich podmínkách poskytuje zdravé kůži dostatečnou ochranu SPF 20 až 30 v závislosti na fototypu. Během pobytu u moře, vysoko v horách nebo při určitých kožních problémech se spolehněte na SPF 30 a výše.

● Vrstvu opalovacího krému obnovujte každé 2 až 3 hodiny. Pokud si užíváte vodních radovánek, je potřeba tento interval zkrátit. „Je dobré věnovat pozornost označení krémů, ne pouze číslu ochranného faktoru,“ varuje Hilbert. „Krém označený jako water-resistant nanášejte každých 40 minut, water-proof pak každých 80 minut.“

● V době největší intenzity slunečního záření, mezi 10 až 15 hod., se slunci cíleně nevystavujte vůbec. Děti do jednoho roku věku by měly být před sluncem chráněny vždy!

● Nezapomeňte na možnost chránit se oděvem. Obecně lepší ochranu nabízí oděvy bavlněné, barevné či tmavé. Naopak bílé oděvy chrání méně.

● Během slunečných dnů chraňte také své oči a vlasovou pokožku, obzvlášť pokud nosíte vlasy učesané na pěšinku.

Po opalování

● Po každém slunění použijte speciální přípravky určené pro péči po opalování, nehledě na to, zda je pokožka spálená – každopádně nyní potřebuje zklidnit a obnovit vlhkost.

● Nejvíce vám pomůže aloe vera a panthenol, jež podporují imunitní systém a tvorbu zdravých kožních buněk, kůži hydratují a regenerují a navíc působí protizánětlivě. Hydrataci výrazně zvyšuje také olej z konopného semene. Následky spálení zmírní produkty s obsahem zklidňujících a hojivých látek (panthenol, lokální kortikosteroidy) a antioxidantů (např. vitaminy E a C).

Zdroj: LékařiOnline.cz


publikováno: 6. 6. 2014, v rubrice Kosmetika
Štítky: anti-aging, antioxidanty, bezpečný, cestování, drogerie, krása, opalování, péče o pleť, prevence

Další články v rubrice Kosmetika:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+