Sójový olej nemá v kvalitních aromaterapeutických výrobcích co dělat | Kosmetika | Trendy zdraví

Hlavní strana » Kosmetika » Článek

Sójový olej nemá v kvalitních aromaterapeutických výrobcích co dělat

5. 2. 2015

V přírodní biokosmetice a především v aromaterapii existuje celá řada mýtů a klamů, kterých si běžný spotřebitel nemá šanci všimnout. Je proto třeba, podobně jako u potravin, pečlivě a pozorně číst složení výrobků a zaměřit se především na položku „glycine soja oil“ neboli česky sójový olej. Mnoho firem bohužel přidává sójový olej do většiny svých výrobků jako například obličejových krémů apod. Na první pohled na tom není nic špatného, dokud se však zákazník o jeho význam nezačne víc zajímat. Jak vyplývá i z knihy „Tekuté slunce“ uznávaného anglického aromaterapeuta Jana Kusmirka, sójový olej nemá v kvalitním aromaterapeutickém výrobku co dělat.

Snižují se výrobní náklady a zvyšuje objem výrobku

Sójový olej přidávaný do těchto produktů je téměř vždy chemicky rafinovaný, tzn. upravovaný. Nenajdeme v něm už významný lecitin či důležité vitaminy A, D, E, K ani další účinné látky. Jaký je tedy význam přidávání sójového oleje do přírodní biokosmetiky?

„Po procesu chemické rafinace je sójový olej neutrální z hlediska chuti, barvy i vůně. Je to velmi levný olej, a proto ho bohužel někteří výrobci používají jako takzvané plnidlo, čímž si snižují výrobní náklady a zvyšují objem výrobku,“ vysvětluje Jiří Harašta, majitel značky Saloos, předního českého výrobce aromaterapeutické biokosmetiky.

Není aromaterapie jako aromaterapie

Je proto nezbytné dávat si při výběru aromaterapeutických výrobků pozor na složení. Podobně jako je tomu například u křehčených kuřecích řízků naplněných vodou – voda nikomu neublíží, ale zákazník za ni zaplatí stejnou cenu jako za kuřecí maso.

„Bohužel dnes už není aromaterapie jako aromaterapie. Jsme asi jedinou českou firmou, která při výrobě žádného aromaterapeutického produktu nepoužívá sójovou náhražku, tedy sójový olej. Jako základ používáme nesrovnatelně kvalitnější oleje lisované za studena a biooleje,“ doplňuje Jiří Harašta, majitel české značky Saloos.

Přípravky české značky Saloos, stejně jako kvalitní zahraniční značky, neobsahují levný sójový olej, syntetické parfemace, konzervanty, minerální oleje ani jiné nepovolené látky. Výrobce si navíc velmi zakládá na nejvyšším obsahu biosložek ve svých produktech. Kosmetika tak nevyvolává alergické reakce a je vhodná pro všechny typy pleti, včetně citlivé.

www.saloos.cz


publikováno: 5. 2. 2015, v rubrice Kosmetika
Štítky: aromaterapie, bio, přírodní kosmetika

Další články v rubrice Kosmetika:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+