Neplatný zdravotní průkaz může znamenat komplikace
Šestnácti tisícům pojištěnců České průmyslové zdravotní pojišťovny (ČPZP) se nepodařilo doručit nový průkaz zdravotního pojištění a mohou tak mít problémy s ošetřením u lékaře v důsledku propadlého průkazu pojištěnce. Ještě větší riziko však hrozí v zahraničí, kde jsou výdaje na léčbu a ošetření mnohonásobně větší a v případě neplatného průkazu nebude klientovi případná zdravotní péče proplacena.
Propadlé průkazy jsou neplatné
V úterý 30. září 2014 vypršela téměř 540 000 klientům ČPZP platnost průkazů pojištěnce EHIC (European Health Insurance Card). Pojišťovna začala na toto datum své klienty s dostatečným předstihem upozorňovat a zasílat jim nové průkazy. Nezanedbatelných 16 tisíc průkazů se však vrátilo s odůvodněním neplatné adresy klientů.
„Rádi bychom vyzvali všechny naše klienty, kteří dosud novou kartu neobdrželi a platnost jejich průkazů skončila, aby nás neprodleně kontaktovali. Pokud jim lékař zvláště v zahraničí odmítne poskytnout bezplatnou potřebnou léčbu kvůli neplatnému průkazu, může dojít k nebezpečnému prodlení, které je zbytečné,“ uvedl vedoucí odboru péče o klienty Ing. Emil Rakus.
S neplatnou kartou nebudou poplatky za zdravotní péči proplaceny
Lidé v České republice často spoléhají na to, že personál zdravotnického zařízení datum platnosti přehlédne a možné náklady za vyšetření si nepřipouští. Lékaři v tuzemsku by kvůli propadlému průkazu EHIC neměli pacienta odmítnout, je však otázkou, zda ošetření bude provedeno bezplatně. Zvláště pacienti v zahraničí s neplatnou kartou pojištěnce mohou být velmi nemile překvapení z cen a poplatků spojených s jejich ošetřením. S neplatnou kartou pojištěnce nebudou jejich poplatky na zdravotní péči proplaceny.
ČPZP vyzývá klienty, aby zkontrolovali data EHIC karet svých i jejich dětí a v případě zjištění prošlého průkazu, kontaktovali pojišťovnu na telefonním čísle 810 800 000.