Nespavost a stravování | Poradna | Trendy zdraví


Poradna


Seznam dotazů:

Nejnovějších 10

více »
↑ skryj ↑

Nespavost a stravování

Otázka:

Dobrý den, připravuju se ve zkouškovém období na zkoušky na VŠ a v noci nemůžu spát. Je možné zlepšit spánek úpravou stravování? Martin D.

Odpověď:

Dobrý den, pravděpodobně noční nespavost bude pramenit z nervozity ze zkoušek, psychického vypětí. Pokud vás trápí stálá únava, nedostatek energie, vaše tělo vám dává jasný signál, že potřebujete změnu jídelníčku. Pokud nevíte, čím přesně začít, je dobré se ihned zbavit všech neřestí. Tedy vynechat cigarety, kofein, alkohol, nasycené tuky, rafinovaný cukr, sůl a škodlivé přídatné látky (aditiva). Dopřávejte si v pravidelných 5 denních porcích ovoce a zeleninu, které dodají do těla antioxidanty a vitamíny. Dále zvyšte podíl vlákniny v jídelníčku, která napomáhá vázat na sebe právě toxické látky z trávicího traktu. Vláknina je také důležitá pro činnost tělu prospěšných, střevních bakterií. Nezapomínejte také na dostatečný pitný režim, denně byste si měl dopřát až 3 litry tekutin. Základem pitného režimu by samozřejmě měla být čistá voda. Občas ji můžete obohatit plátky citronu, pomeranče nebo grapefruitu, které jsou zdrojem vitaminu C. Vhodnou kombinací je i voda ochucená plátkem salátové okurky. Vodu kombinujte s ovocnými a zeleninovými šťávami. Zeleninové šťávy a ovocné džusy si dopřávejte s označením 100 %. Ty jsou totiž vylisovány nebo stlačeny z kvalitního ovoce a zeleniny nebo jsou vyrobeny z koncentrované ovocné šťávy či zeleninového pyré. Navíc do nich nesmí být přidáván cukr ani žádná umělá barviva, konzervanty a umělá aromata, která by naše tělo zbytečně zatěžovala. Například zeleninový džus Relax 100 % rajče je vyroben z 1, 1 kg rajčat, která jsou pasírovaná ihned po sběru. Díky tomu si zeleninový džus zachovává vysoký podíl vlákniny.

výživová odbornice Nikola Hanyšová
Zde můžete vložit vaši konkrétní otázku.
Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+