Přibírání na váze v přechodu | Poradna | Trendy zdraví


Poradna


Seznam dotazů:

Nejnovějších 10

více »
↑ skryj ↑

Přibírání na váze v přechodu

Otázka:

Dobrý den, v posledním roce nabírám rychle na váze, především v partiích břicha, a už si s tím nevím rady, jak to zastavit. Jsem v přechodu a vím, že bych měla snížit konzumaci jídla, ale mám stále hlad. Částečně sportuju, ale nemám na pravidelný sport čas. Poradíte mi dlouhodobější dietu, při které se nebudu trápit hlady? Božena D.

Odpověď:

Dobrý den Boženo, je zcela přirozené, že s přibývajícím věkem se bohužel i při zachování energetického příjmu váha zvyšuje a zvláště pak právě v oblastech břicha, jelikož dochází k redistribuci tukových zásob směrem k centru, právě do oblasti pasu. To může mít bohužel za následek zvýšení tlaku krve, aterosklerózu a případné srdečně-cévní komplikace. Právě z tohoto důvodu je velmi vhodné zařadit pravidelnou pohybovou aktivitou, která brání přirozenému úbytku svalové hmoty. Tím si zajistíte možnost udržení vyššího příjmu energie. Je velmi vhodné zařazovat dostatek zeleniny a ovoce, přičemž ovoce doplňujte v dopoledních hodinách, stačí v množství kolem 200 g celkem a zeleninu libovolně po celý den, množství 500 g a více. Ovoce a zeleninu si dopřávejte ke každému z denních jídel – tedy v pěti porcích. Pokud se Vám to zdá obtížné, jednu z doporučených pěti porcí můžete nahradit 100% ovocnou nebo zeleninou šťávou, která tuto porci plnohodnotně nahradí. Např. džusy Relax 100 % neobsahují žádný přidaný cukr, konzervanty ani další aditiva. Sklenice 100% džusu Vám i pomůže zvýšit pocit nasycení. Mezi přílohy zařaďte pravidelně alespoň 3× týdně luštěniny, tím pomáháte tělu bojovat s cholesterolem. Účinně působí i sója. Myslete také na dostatek bílkovin v jídelníčku a na pitný režim. Při sestavě jídelníčku dbejte na jeho pestrost, vyváženost a hlavně plnohodnotnost. Optimální denní příjem energie u většiny žen, které mají pasivní zaměstnání a jen lehkou nebo žádnou pohybovou aktivitu, by se měl pohybovat kolem 6 000 kJ.

výživová odbornice Nikola Hanyšová
Zde můžete vložit vaši konkrétní otázku.
Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+