Chcete letos zhubnout do plavek? Začněte hned | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Chcete letos zhubnout do plavek? Začněte hned

27. 3. 2018

Toužíte po postavě jako lusk, nejlépe do léta? Nic není nemožné. Pro začátek vám stačí 3 kroky: nastartovat metabolismus, najít vhodné potraviny a přidat pravidelný pohyb.

Jen reálné cíle vás dovedou k úspěchu

Úspěšné hubnutí hodně závisí na psychice. S nesmyslnými cíli to pravděpodobně brzy zabalíte. Zapomeňte na rychlé a drastické diety, které vedou jen k jo-jo efektu. Ideální úbytek váhy se pohybuje kolem 0,5 až 1,5 kilogramu za týden. Ručičky vah však sledujte jen orientačně – vaším cílem je hlavně ubrat centimetry v problémových partiích. Úspěchy proto vyhodnocujte spíš krejčovským metrem.

5 tipů, jak nastartovat hubnutí

1. Pitný režim

Vypijte alespoň 1,5–2 l čisté vody za den. Nakopnete tak trávení i spalování. Do pitného režimu přidejte také slabé minerálky a bylinkové čaje. Naopak vynechte silnou kávu, černý čaj, alkohol a sladké limonády. Chcete-li metabolismus rozhýbat ještě víc, dejte si po probuzení sklenici teplé vody s čerstvě vymačkanou citrónovou šťávou.

2. Hodně zeleniny

Zelenina obsahuje minimum kalorií a zároveň spoustu vlákniny, vitaminů a minerálů. Přidejte ji odteď ke každému slanému chodu. Má tu výhodu, že její příjem nemusíte hlídat ani při dietě. Volte druhy s vysokým podílem vlákniny a vody. Které to jsou? Třeba:

  • Listový a ledový salát
  • Baby špenát
  • Rukola
  • Polníček
  • Řapíkatý celer
  • Kadeřávek
  • Okurka
  • Cuketa
  • Lilek
  • Paprika
  • Chilli papričky
  • Ředkvičky

3. Zdravé tuky

Vyhýbáte se při hubnutí všem tukům? Velká chyba! Tělo je potřebuje stejně jako bílkoviny a sacharidy. Hlídejte však poměr mezi živočišnými a rostlinnými tuky. Převažovat by měly ty rostlinné, které jsou pro tělo daleko užitečnější. Umí zatočit i s vysokým cholesterolem. K ideálním zdrojům patří olivový, řepkový a konopný olej, avokádo, všechna semínka i oříšky.

4. Vyvážený poměr živin

Ujistěte se, že váš jídelníček obsahuje všechny základní živiny – bílkoviny, sacharidy i tuky ve správném poměru. Orientační poměr doporučovaný pro hubnutí je:

  • 20–30 % bílkovin
  • 35–45 % sacharidů
  • 30–35 % tuků

Každé tělo má jiné potřeby. Vyplatí se navštívit specializované pracoviště a nechat si změřit výchozí podílů tuků a svalů v těle. Podle něj a vašich cílů se pak odvíjí i celková skladba redukčního jídelníčku.

5. Bylinky

Zelené bylinky popoženou metabolismus bez negativních vedlejších účinků. Na jaře se hodí kopřiva se silnými čisticími schopnostmi. Pampeliška zatočí s únavou a vojtěška působí silně detoxikačně. Lepší trávení vám zajistí mátový čaj a klidný spánek zase meduňka.

6. Pravidelnost

Zaměřte se i na pravidelnost v jídle. Chcete-li, aby váš metabolismus správně fungoval, jezte menší porce 4–6× denně. Vyhnete se tak kolísání krevního cukru a zrádným chutím na sladké.

Čtěte také Nastartujte den zdravou snídaní

7. Pohyb

Je jedno, jaký pohyb zvolíte. Důležité je, aby vás bavil a nemuseli jste se do něj nutit. Ideálně zkombinujte aerobní aktivity s posilováním. Z aerobních sportů zařaďte např. rychlou chůzi, nordic walking, běh nebo třeba aerobic. Přidejte k nim posilovací cvičení s činkami nebo vlastní váhou. Hubnutí podpoří i jóga či pilates. Skvělé je také plavání, které šetří klouby a zapojí všechny svaly.

Hlavně nepřepálit start

To platí pro pohyb i celkovou změnu životosprávy. Nechtějte vše hned. Pro začátek stačí, když vyřadíte alkohol, limonády, bílé a sladké pečivo i tučná, smažená jídla. Už jen to udělá velkou změnu. Postupně přidávejte zeleninu, lehké mléčné výrobky (kefír, acidofilní mléko, tvaroh, bílý jogurt), libové maso a zdravé tuky z oříšků a semínek. K tomu trochu pohybu a to by bylo, abyste to do léta nestihli! Hlavně nezapomeňte – s úsměvem jde všechno líp.

Autor článku: Spravnehubnuti.cz


publikováno: 27. 3. 2018, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: byliny, hubnutí, pohyb, prevence, tuk, tuky, zelenina

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+