Hubněte s tukožroutskými potravinami bez jojo efektu! | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Hubněte s tukožroutskými potravinami bez jojo efektu!

31. 3. 2017

Ještě je čas něco dělat a do léta shodit pár kil. Pokud svého cíle chceme dosáhnout pomocí nasazené redukční diety bez pohybu, pozor! „Samostatná redukční dieta je účinná pouze do doby, než se vrátíme zpět k dlouhodobě udržitelnému stravování. Myšlenka, že redukční dietu udržíme na neurčito, se rozplyne ve chvíli, kdy nás dostihne vlivem metabolické úspornosti únava, nesoustředěnost, nervozita nebo zdravotní obtíže. Dietní strava je v pořádku, ovšem nezapomínejme na pestrost jídelníčku, bohatého na kombinace potravin z rostlinných i živočišných zdrojů s dostatečným množstvím pohybu,“ radí Milan Merva, specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold a osobní trenér.

ÚSPĚŠNÁ REDUKCE HMOTNOSTI = PESTRÉ INDIVIDUALIZOVANÉ DIETNÍ STRAVOVÁNÍ + POHYBOVÁ AKTIVITA

Jak podpořit spalování tuků

Tedy vhodné individualizované stravování v kombinaci s pohybem jsou ideální cestou jak zredukovat přebytečná kila. Ovšem jsou dny, kdy nám chuť do cvičení chybí, a proto vám přinášíme typy jak před tréninkem organismus správně vybudit. V dnešní době můžeme vybírat z přírodních i průmyslově vyráběných zdrojů. Tyto zdroje jsme nazvali „tukožroutské potraviny“ a váš metabolismus ke spalování tuků snadno nakopnou.

Káva (kofein)

Malé espresso cca 30 minut před cvičením nastartuje váš metabolismus. Nepijte kávu na lačno, ale po jídle s dostatečným odstupem (cca 60 min a více). Účinek kávy bude o to silnější u jedinců, kteří mají v genetické predispozici „pomalý metabolismus kofeinu“. V takovém případě bude mít kofein silné stimulační účinky a hodinový trénink uteče jako voda. Kávu pijte bez cukru, mléka i smetany, pro redukci hmotnosti je to vhodnější.

Zázvor

Zázvor snižuje cholesterol, stimuluje krevní oběh, zvyšuje termoregulaci a pomáhá při léčbě chřipky a rýmy. Příjemně palčivá chuť zázvoru vás probere, prohřeje a nastartuje opět do aktivní činnosti. Ostrou a výraznou chuť má na svědomí gingerol, látka chemickým složením podobná kapsaicinu, který obsahují chilli papričky. V době pociťovaného chladu organismu vypijte sklenici zázvorového čaje s kapkou citrónu, limety nebo pomeranče.

Kajenský pepř

Kajenský pepř zahřívá organismus, snižuje chuť k jídlu a některé zdroje uvádí po užití kajenského pepře až 20% nárůst výdeje energie. Aktivní látkou kajenského pepře je kapsaicin, který má podle odborných výzkumů kromě termických také protirakovinné účinky.  Kajenský pepř lez přidávat jako koření do jídel a nápojů. TIP: V obchodech ho najdete často také pod názvem chilli.

Skořice

Skořice snižuje hladinu cukru v krvi, „špatný“ LDL cholesterol a hladinu triglyceridů (krevních tuků). Účinek skořice je dlouhodobý. Doporučuje se jíst ji v začátcích pravidelně a po asi měsíci užívání ji můžeme občas ze stravy vynechat a účinky stále přetrvávají. Pozitivní vliv skořice na glykémii srovnává výkyvy metabolismu. Skořici lze užívat ve smothie nápojích, obilných kaších nebo v kombinaci s espressem. Doporučená denní dávka jsou cca 3g/den.

Yerba Maté

Yerba Maté neboli Cesmína paraguayská zahání únavu i hlad, což lze skvěle využít během redukce hmotnosti. Obsahuje deriváty kofeinu, vitamin A, C, vápník a železo. Čaj má silnou hořkou chuť a jeho stimulační účinek je delší než u kávy. Někteří jej pijí, aby se vyhnuli hořké chuti, v kombinaci s čerstvou ovocnou šťávou.

Proteiny a jejich specificko-dynamický účinek potravy

Přeměna látek v organismu trvá několik hodin. Aby se látka mohla v organismu přeměnit, musí být vydána určitá energie. Jinými slovy množství energie z živin se snižuje o množství energie, která byla použita k jejich přeměně. Tento proces nazýváme specificko-dynamický účinek potravy.

Proteiny mají nejvyšší specificko-dynamický účinek potravy. Místo 100 kcal získá organismus 70 kcal. U sacharidů člověk získá ze 100 kcal 94 kcal u tuků 96 kcal. V rámci redukce je tedy vhodné optimalizovat příjem proteinů v našem stravování. Vhodnými zdroji proteinů jsou hovězí svíčková, hovězí roštěná, králičí, krůtí, kuřecí maso, vepřová panenka, pstruh, okoun, losos, tuňák, treska a další mořské produkty, ořechy, sója a sojové fermentované výrobky, zakysané mléčné výrobky.

Z průmyslové vyráběných produktů lze během redukce jako berličku k rychlejším výsledkům využít:

CLA (konjugovaná kyselina linolenová)

Konjugovaná kyselina linolenová může v těle zvýšit a podpořit odbourávání tukových zásob. Napomáhá ke snížení hladiny cholesterolu. Zasahuje příznivě do systému imunity organismu, tělo je schopno se lépe ubránit vzniku onemocnění a pomáhá zmírnit již probíhající onemocnění.

Carnitine

L-karnitin je hojně využívaným suplementem zlepšujícím transport mastných kyselin (tedy tuků) do mitochondrií, kde dochází k jejich „spalování“ a použití na energii. Touto nepřímou cestou tedy funguje jako spalovač tuku. L-karnitin dále zlepšuje mozkovou činnost tím a také se podílí na zlepšení srdeční činnosti.

Produkty obsahující kofein, taurin, guaranu apod.

Tyto produkty stimulují organismus k aktivitě, aby bylo možné vykonávat pohyb déle, intenzivněji a s větší chutí. Více pohybu, více spálených kilokalorií a tedy i rychlejší redukce hmotnosti. Na našem trhu jsou k dostání od mnoha značek, a proto si nechte poradit výživovým specialistou s odbornou praxí nebo před jejich užíváním konzultujte možná rizika se svým lékařem.

  • Ať už zvolíte produkty přírodní nebo průmyslově vyráběné, obě možnosti vám můžou pomoci v redukci nadbytečného podkožního tuku.

Pravidelný přísun luštěnin

Do jídelníčku je vhodné také zařadit pravidelný přísun luštěnin – čočku, hrách, cizrnu, fazole a další. Luštěniny je vhodné před vařením namáčet a následně vařit s bylinkami, to napomáhá ke zmírnění nadýmání, rovněž také jejich pravidelná konzumace. Všechny luštěniny jsou přirozeně bezlepkové a rozhodně stojí za naši pozornost.

  • Mezi velmi důležité a zdravé luštěniny patří například čočka, ta má spoustu druhů. Co třeba čočka červená? Oproti hnědé čočce je menší a proto má i kratší dobu přípravy. Kromě toho nenadýmá. Obsahuje velké množství bílkovin, vlákninu, fosfor, vitamin B6, selen anebo zinek.
  • Fazole mají více než 500 odrůd, mezi něž patří i fazole barevná. Obsahuje velké množství rostlinných bílkovin, vlákniny, vitaminů a minerálních látek. Jako všechny luštěniny jsou i fazole barevné přirozeně bezlepkové, tedy vhodné pro celiaky. Pro zmírnění nadýmání je vhodné je vařit spolu s bylinkami.

www.menugold.cz


publikováno: 31. 3. 2017, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: hubnutí, luštěniny, nadváha

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+