Jak můžete dbát o intimní zdraví? | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Jak můžete dbát o intimní zdraví?

10. 7. 2015

Letní počasí a pobyt u vody nahrávají množení bakterií, proto není divu, že se během léta potýkají ženy a dívky více s nepříjemnými gynekologickými potížemi. Udržování intimního zdraví je klíčem k pocitu pohody a určitě je předcházení gynekologickým problémům jednodušší než jejich řešení. Jak na to?

Noste správné prádlo, s mokrými plavkami dolů

Obzvlášť v létě vyměňte upnuté a přiléhavé oblečení za volnější. Těsné oblečení a neprodyšné materiály, jako je polyester, vytvářejí teplé a vlhké prostředí, které intimním partiím nesvědčí, zato množení bakterií ano. Při výběru spodního prádla se proto soustřeďte na materiál. Nejlepší volbou je prodyšné bavlněné prádlo. Kvůli touze vypadat přitažlivě a sexy však většina žen volí raději krajkované a syntetické materiály. Ty ovšem mohou způsobit odírání a podráždění pokožky. Pokud syntetické materiály nosíte i vy, vybírejte takové kalhotky, které mají bavlněnou část alespoň v rozkroku. To platí hlavně u kalhotek tangového typu. I když se to zdá jako banalita, po koupání se raději z mokrých plavek hned převlékněte do suchého oblečení. Vlhké a teplé prostředí prospívá kvasinkám či jiným mikroorganizmům, a pokud máte narušené vaginální pH, snadněji jim podlehnete. Totéž platí v případě propoceného oblečení po sportu – co nejdříve dolů!

Dodržujte správnou intimní hygienu

Prostředí intimních partií je jedním z nejcitlivějších míst na ženském těle a pravidelnou péčí lze předejít různým infekcím a vaginálním mykózám. Ke každodenní hygieně používejte kvalitní produkty se speciálním složením určené přímo pro intimní použití (např. značka Lactacyd nabízí řadu přípravků šitých na míru ženám v každé fázi života jako je dospívání,aktivní život, menopauza atd.). Používání běžných sprchových gelů a mýdel může způsobit suchost, diskomfort a infekce. K mytí používejte pouze ruce, v textuře mycích hub mohou zůstávat bakterie nebo dokonce plísně. Nezapomínejte na dodržování hygieny nejen při, ale i po pohlavním styku, během kterého dochází k narušení přirozené rovnováhy poševního prostředí. Postačí použít speciální vlhčené ubrousky na intimní hygienu, např. od značky Lactacyd. Trpíte-li na časté záněty močového ústrojí, pak si před i po pohlavním styku zajděte na toaletu. K infekcím dochází i přenosem mikrobů z intimních partií do močové trubice během styku.

Posilujte pánevní dno

Svaly pánevního dna hrají v životě ženy důležitou roli a jejich posilování je podstatné pro udržení zdraví v intimní oblasti. Svalstvo pánevního dna udržuje správnou polohu močového měchýře a správné postavení pánve. Jeho posílení omezuje možné problémy s inkontinencí a má vliv na celkový průběh porodu. Jistě oceníte i blahodárný vliv na sexuální život. Problémy s dosažením orgasmu mohou být způsobeny právě ochablými svaly pánevního dna, jejich zpevněním pak dosáhnete větší vzrušivosti. Nejrozšířenější metodou, jak svaly pánevního dna posílit, jsou tzv. Kegelovy cviky známé již od 50. let minulého století. Vyvinul je Arnold Kegel, americký gynekolog, jako nástroj k vyrovnání mírných anatomických odchylek po těhotenství a porodu. Cviky spočívají v zatínání a povolování intimních partií.

Naslouchejte svému tělu

Máte-li pocit, že je něco jinak, než by mělo být, věnujte pozornost příznakům a signálům svého těla. A v případě jakékoli obavy se obraťte na svého lékaře. Příčinou narušení intimní pohody může být i únava a stres. Dlouhodobé vyčerpání organismu může vést ke snížení lokální obranyschopnosti v intimní oblasti, která se tak stává náchylnější ke gynekologickým potížím. Pokud je váš životní styl uspěchaný a dostáváte se často do rizikových a stresujících situací, pak byste měla o to více dbát na dodržování intimní péče. K rychlému rozvinutí intenzivní infekce totiž stačí i drobný spouštěč v podobě krizové situace. Dopřejte si proto i dostatek kvalitního spánku a odpočinku. Míru „zranitelnosti“ vaší pochvy do jisté míry ovlivňuje i strava a zdravý životní styl. Omezte v příjmu potravy cukry, protože jsou živnou půdou pro kvasinky. K posílení celkové obranyschopnosti obohaťte jídelníček o důležité živiny a vitamíny a začněte se pravidelně věnovat nějakému sportu.


publikováno: 10. 7. 2015, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: bazén, bezpečný, bolest, gynekologie, nemoci, prevence, urologie

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+