Kniha Laskonky vám skvěle osladí dlouhé zimní večery
Laskonky, krátké povídky Barbary Nesvadbové o nešťastné zamilovanosti a šťastných flirtech, jsou ideálním čtením pro dlouhé zimní večery. Lehce nahořklé povídky doplněné netradičními ilustracemi jednoho z nejvýraznějších představitelů současné české umělecké scény, Pasty Onera, vydává nakladatelství Motto. Knihu 7. 11. pokřtil na plující lodi Hamburk Michal Viewegh a šťastný star jí popřála i herečka Jitka Čvančarová.
Lehce nahořklé povídky
Proč si neustále obouváme boty, které nás přece vždycky tlačily? Může existovat nevěra, která nezraňuje? Opravdu lze mít sex bez závazků? A kdy přijde po střídavé péči i střídavá povinnost a role rodičů se tak konečně vyrovnají? I na to se ve své nové knize Laskonky ptá jedna z nejoblíbenějších českých spisovatelek Barbara Nesvadbová. „Laskonky jsou vtipnou knížkou, ale tak trochu jako smutný klaun. I proto si tak rozumí s nevšedním grafickým zpracováním. Stejně jako tvorba Pasty Onera jsou plné nadsázky a ironie," říká o svých povídkách autorka.
Barbara Nesvadbová v roce 1997 debutovala knihou Řízkaři, následovaly tituly Bestiář, Život nanečisto, Pohádkář, Brusinky, Borůvky, Přítelkyně, Pralinky, Garpíškoviny a Tři maminky a tatínek. Je autorkou námětu a spoluautorkou scénáře k filmům Bestiář a Pohádkář.
Výrazné a velmi netradiční grafické pojetí
Grafika čtenáře rozhodně ohromí, má ji na svědomí popartový umělec s kořeny v graffiti a street artu Pasta Oner. „Moje přítelkyně, galeristka Olga Trcková, mne vzala do Pastova ateliéru a byla to symbióza na první dobrou. Jeho artobjekty v sobě mají černý humor, sex-appeal i nadsázku. A navíc říkal, že četl mé texty, ještě než jsme se seznámili. Takových mužů moc neznám, takže rozhodnutí požádat ho o spolupráci bylo velmi jasné," říká Barbara Nesvadbová.
Dílo Pasty Onera svým charakteristickým způsobem reflektuje a ironizuje současnou popkulturní společnost. Tradiční témata fascinace světem bohatstvím, sexu, víry, luxusních značek a spotřební krásy zařazuje autor do nového a aktuálního kontextu kybernetické společnosti, světa exponenciálně rostoucí rychlosti přenosu informací a klipové estetiky každodenního prožívání.