Na jaře do formy | Sport a wellness | Trendy zdraví


Na jaře do formy

6. 5. 2019

Jaro ohlašuje svůj příchod v plné síle a probouzí nejen přírodu, ale také naše svědomí. Zlepšit kondičku a dostat se po zimě zpět do formy však může být snazší, než si myslíme.

Cítíte se unavení, bez energie a chuti dělat cokoliv?

Krátké zimní dny a šedé počasí mívají takový efekt na mnoho z nás. Jak probudit tělo a mysl z tohoto zimního spánku a nenechat se odradit těžšími začátky? Nemusí to být rozhodně trápení, stačí se držet několika jednoduchých a efektivních zásad, kterými vás provedou Ivana Mrkvičková a Kristýna Rybovičová ze společnosti MultiSport.

1. Jarní trénink na míru

Sport je zásadní pro zrychlení metabolismu a posílení svalů. Pokud přestávka ve cvičení trvala celou zimu nebo jste dokonce začínající sportovec, je lepší zahájit režim méně náročnými aktivitami, jako je pilates a jóga, rekreační plavání či střídání rychlé chůze s během. Cvičení je dobré opakovat alespoň dvakrát týdně a časem zvyšovat intenzitu. Rozhodně se nesmí přepálit start – tělo si musí na pohyb zvyknout. Situace je však jiná pro ty z vás, kteří přes zimu poctivě trénovali. „Například běžci, kteří se rozhodli běhat v zimě, zažijí teď osobní žně. Na jaře se totiž ukáže, jak moc se vyplatil trénink ve ztížených podmínkách. Mohou se tak směle zaměřit na intenzivnější disciplíny i z kraje sezóny,“ radí Ivana Mrkvičková, trenérka společnosti MultiSport. Opravdu hodně kalorií spálíte například intenzivním plaváním, tenisem, aerobikem, skupinovými lekcemi Les Mills, programem H.E.A.T. nebo také lezením na umělé stěně.

2. Ten správný jídelníček

Co se výživy týče, vyvaruje se rychlým dietám – ty vedou jedině k nechtěnému jo-jo efektu. Je třeba hlídat si pestrý, vyvážený a pravidelný jídelníček, ve kterém by neměla chybět žádná složka makroživin. „Zaměřit bychom se měli především na dostatek zeleniny. Po zimě, kdy jsme konzumovali spíše zeleninu kvašenou či kořenovou, si na jaře dejte čerstvé sezónní potraviny jako chřest, medvědí česnek, květák, listové saláty a jahody. Do jídelníčku také zařaďte ryby. Pochutnat si můžete na pstruhovi, tuňáku či lososu,“ doporučuje Kristýna Rybovičová, výživová poradkyně MultiSportu. Také nezapomínejte na oříšky a semínka, které jsou skvělým zdrojem zdravých tuků. Vlašské ořechy mají navíc zajímavý poměr omega 3 a omega 6 mastných kyselin. Nepodceňujte také pravidelný pitný režim. „Pokud tápete, obraťte se na odborníka, který vám připraví jídelníček na míru. Například s věrnostním programem MultiClub můžete získat na službu výživového poradenství i slevu,“ dodává Rybovičová.

3. Jarní očista bylinkami

Vyvážený jídelníček podpořte silou přírody a do jarního očistného programu přidejte bylinky, bylinné čaje a tinktury. Detoxikaci organizmu podpoří kopřiva, pampeliška, podběl, petržel nebo echinacea. Játra zase posilní ostropestřec. Nebojte se poradit v lékárně o správném dávkování.

4. Choďte pěšky

Chůze je pro lidské tělo tím nejpřirozenějším pohybem, proto choďte, kam můžete. Cestou do práce nechte auto doma a běžte pěšky. Protáhnete svaly, nadýcháte se čerstvého vzduchu a ulevíte zádům od sezení. „Pokud to máte do práce daleko, vystupte o zastávku, dvě dřív a zbytek si dojděte. Měli bychom ujít mezi 6 000 až 10 000 kroky každý den,“ doplňuje Ivana Mrkvičková.

Firma MultiSport Benefit, s.r.o., působí v ČR od roku 2010 a je dceřinou společností Benefit Systems SA. Tato mateřská společnost byla založena v roce 2001 a zaujímá vedoucí postavení na polském trhu zaměstnaneckých benefitů v oblasti sportu a relaxace. Hlavním produktem společnosti MultiSport Benefit, s.r.o., je karta MultiSport – zaměstnanecký benefit, který může zaměstnavatel pracovníkům buď plně hradit, na jeho financování se podílet, nebo si kartu zaměstnanec platí na měsíční bázi sám.

Kartu MultiSport mohou zaměstnanci využít každý den na jeden volný vstup v síti více než 2 200 sportovních a relaxačních zařízení po celém Česku a Slovensku. Na výběr zde mají přes 260 druhů aktivit. Tento benefit tedy dává svým vlastníkům možnost vyzkoušet si různé aktivity a dělat zrovna to, na co mají náladu.

Karta MultiSport dnes dává více než 140 000 zaměstnancům příležitost, aby se cítili lépe jak po fyzické, tak i psychické stránce. Díky tomu jsou zdravější, spokojenější a v práci výkonnější. Pomáhá tak se snížením fluktuace zaměstnanců a posílením loajality vůči zaměstnavateli.


publikováno: 6. 5. 2019, v rubrice Sport a wellness
Štítky: cvičení

Další články v rubrice Sport a wellness:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+