Pochutnejte si s celou rodinou, ale neporušte svou dietu! | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Pochutnejte si s celou rodinou, ale neporušte svou dietu!

6. 4. 2017

Shodit nadbytečná kila zpravidla vyžaduje silnou vůli a odhodlání. Pokud k tomu zajišťujete, aby byla celá rodina nakrmena, je to ještě tvrdší oříšek. Navařit vydatné jídlo pro celou rodinu a sama se muset omezovat v jeho konzumaci může být frustrující. Navíc, jak chcete vařit, když nemůžete ani pořádně ochutnávat? Můžete si ale oddychnout, dieta a péče o rodinu jde skloubit. Poradí vám Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE

Jděte dětem příkladem

Pro začátek si uvědomte, že mordovat se hladověním neprospěje vám ani nikomu jinému, takže při shazování kil se orientujte spíše na zdravý životní styl. A ten přece nikomu neublíží, ne? Nemrhejte časem při vaření více druhů jídel – pro sebe dietní, pro rodinu běžné. Naopak vsaďte na zdravá jídla, ze kterých nebudete muset mít výčitky a členům vaší rodiny jen prospějí. Svým dětem buďte příkladem. Od koho jiného by měly pochytit zdravé stravovací návyky než od svých rodičů? A jestli nevíte, jak na to, inspirujte se následujícími tipy.

Zahušťovat se dá i jinak než moukou

Až budete příště připravovat omáčku, hladkou bílou mouku nechte ve spíži. Místo klasické nebo dokonce instantní jíšky sáhněte po zelenině, která navíc dodá jídlu zajímavou chuť. Skvěle funguje rozmixovaná mladá cuketa nebo cibule. S nimi si i na dietě můžete dopřát běžná jídla, jako je třeba roštěná. Pro zahuštění polévek se nebojte použít třeba červenou čočku nebo jakoukoliv kořenovou zeleninu.

Solí šetřete

Kromě bílé mouky je dalším bílým zloduchem ve vaší kuchyni sůl. Pro konečnou chuť pokrmu je sice důležitá, ale zacházejte s ní opravdu opatrně. Přehánět by to neměly zvláště děti a senioři. Místo nadměrného solení vyzkoušejte různé variace bylinek a koření, které jídlu dodají nejen daleko zajímavější chuť, ale také příjemnou vůni. Pokud přece jen ale někdo slanější pokrm vyžaduje, může si jej individuálně dosolit sám na svém talíři.

Zdravé zeleninové varianty

Místo klasických příloh zkuste nové zeleninové varianty. Smažené bramborové hranolky můžete nahradit třeba celerovými hranolky pečenými v troubě. Netradiční variantou je například „rýže“ vytvořená z nastrouhaného květáku. Chutná fantasticky a navíc prospěje vaší linii i zdraví vašich blízkých.

Dostatek zeleniny vždy a všude

Každý oběd doplňte dostatečným množstvím zeleniny, a to především v případě, že zelenina není součástí hlavního jídla. Zeleninové saláty se dají připravovat na tisíce způsobů. Navíc děti často kopírují své rodiče, takže pokud uvidí, že si k obědu pochutnáváte na čerstvé zelenině, budou to dělat také.

Sladký život bez cukru

Do škatulky bílých zloduchů si zařaďte ještě třetí škodnou – bílý cukr. Ve velkém množství může působit na naše tělo jako droga a prostupně jej otravovat. To, že nadbytečná kila vám určitě shodit nepomůže, snad ani není třeba zmiňovat. Místo klasických cukrovinek zkuste připravit domácí zdravé dobroty. Úspěch určitě sklidíte třeba s domácím nepečeným dortem z celozrnných sušenek a domácího ovoce. Stejně tak palačinky můžete připravit z celozrnné mouky a pomazat je marmeládou bez přidaného cukru. Velký pozor si dejte na přeslazené nápoje, které na nás číhají za každým rohem. Místo nich přichystejte k pití džbánek čisté vody, do kterého nakrájíte trochu sezónního ovoce a voňavých čerstvých bylinek.

www.naturhouse-cz.cz


publikováno: 6. 4. 2017, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: byliny, hubnutí, oběd, ovoce, prevence, vaříme, večeře, zelenina

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+