Potmě nakoupíte nosem, ne očima | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví

Potmě nakoupíte nosem, ne očima

7. 6. 2018

Ve spolupráci s Nadačním fondem Mathilda otevře Sklizeno v Manifesto Marketu u pražského Masarykova nádraží pop-up prodejnu Sklizeno powered by Mathilda, kde budou zákazníci v doprovodu nevidomých nakupovat pouze po čichu a chuti. Od 8. do 17. června si může kdokoliv vyzkoušet v úplně zatemněné prodejně, zda pozná kvalitu po vůni a může otestovat své chuťové buňky. Výtěžek z akce poputuje do Nadačního fondu Mathilda na rozšíření knihovny digitálních dokumentů. Po skončení pop-up na jeho místě vznikne nový koncept prodejny Sklizeno s možností nákupu surovin podle receptů.

Nejde o vzhled, ale kvalitu

„Neprodáváme esteticky dokonalou zeleninu bez chuti, krásně růžové šunky s minimálním obsahem masa a spoustou barviv, prostě nelákáme na vzhled, ale na kvalitu. Abychom zákazníkům ukázali, že oči nejsou často dobrý pomocník při nákupu, budou se muset v prodejně v absolutní tmě řídit jen svým čichem a chutí a uvidíme, zda lze kvalitu poznat i bez očí – bez toho, abyste četli etiketu a znali vzhled potraviny. My jsme si jistí, že to lze,“ představuje koncept pop-up prodejny Sklizeno powered by Mathilda Petr Borkovec, majitel sítě prodejen Sklizeno.

Nevidomý asistent

Po 10 dnů si budou moci zákazníci moci vyzkoušet nakupování čichem v areálu Manifesto u pražského Masarykova nádraží. Celým nákupem je bude provázet nevidomý asistent a bude jim nabízet potraviny jak k očichání, tak ochutnání. Tu, kterou si vybere, si vloží do speciální tašky zavěšené na krku a nákup klasicky zaplatí už na světle. Akce je nezisková a výtěžek z prodeje speciálních nákupních tašek poputuje na rozšíření knihovny digitálních dokumentů o sekci filmů s audiopopisem a o záznamy not v braillově písmu. Po ukončení provozu prodejny Sklizeno powered by Mathilda ji vystřídá nový koncept prodejny Sklizeno, ve kterém budou zákazníci moci nakupovat suroviny podle receptů, které se budou každý týden měnit.

Zábavné nakupování

„Nakupování ve tmě je pro nás další způsob, jak ukázat veřejnosti, s čím se nevidomí denně potýkají. Tentokrát je ale zábavné to, že jsme vlastně ve výhodě, protože jsme zvyklí nakupovat podle smyslů, které nám o jídle řeknou často mnohem víc než zrak. Jsme nadšení, že se nám podařilo najít takto hravou formu, jak ukázat něco tak běžného, jako je nakupování a doufáme, že to bude zákazníky bavit. Nás určitě,” dodává Luboš Krapka, ředitel nadačního fondu Mathilda.

Prodejna Sklizeno powered by Mathilda bude otevřená od 9. do 17. června denně od 12 do 20 hodin. V pátek 8. června 2018 se Manifesto otevře pro veřejnost v 18.00.

Manifesto je kulturně-gastronomický pop-up market, iniciovaný organizací reSITE ve spolupráci s Aerofilms. Designová tržnice tvořená 27 kontejnery oživí zapomenutý kout v samém centru Prahy a propojí frekventovaná, ale odtržená území. Pop-up je vzdáleně inspirovaný koncepty ze světových metropolí, kupříkladu londýnským Boxparkem. Propojí kulturní program, který bude zahrnovat projekce, DJs, hudební vystoupení, workshopy či lekce, s gastronomickým zážitkem. Manifesto bude nabízet street food vysoké kvality v limitované, sezónně obměňující se nabídce od lokálních dodavatelů. Stane se prvním místěm v České republice s cashless provozem. Manifesto vzniká za podpory Penta Real Estate, Mastercard, mmcité a pod záštitou starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého a radního hl. města Prahy Jana Wolfa.


publikováno: 7. 6. 2018, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: akce, nákupy, zábava

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+