Přírodní rýže basmati | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Přírodní rýže basmati

31. 8. 2017

Rýže basmati nazývána jako „Královna vůní“, patří mezi nejušlechtilejší odrůdu. Zrno je delší, pevné, rýže je sypká a nelepí se. Pěstuje se v podhůří Himalájí, na polích v Indii a Pákistánu zavlažována vodou z ledovců s vysokým přídavkem minerálů.

Jedinečné aroma

Výjimečnost rýže basmati od Menu Gold dotváří nejen místo původu, ale i způsob zpracování. Rýže se po sklizni uskladní v suchu nejméně na rok a půl, získává tak jedinečné aroma a vůni připomínající oříšky. Obsahuje více nenasycených mastných kyselin, vlákninu, minerální látky, vitamin B a je bohatá na kalium. Novinkou je RÝŽE BASMATI PARABOILED PREMIUM OD MENU GOLD

Rýži rozlišujeme dle zemí původu

Některé rýže se pěstují v Evropě, jiné v Asii. Asijská je charakteristická výraznější vůní i chutí. Druhově se od sebe rýže také liší, nejen kvalitou, ale také konzistencí po uvaření. Nejkvalitnější je rýže basmati. Po uvaření se zrna nelepí, má oříškovou vůni i chuť. Její hlavní výhodou je nižší glykemický index proti běžným druhům rýže. Na vlákninu bohatá je rýže Natural, oproti bílé rýži potřebuje delší dobu vaření. Při některých zdravotních potížích, zejména ve spojení se zažíváním, má rýže léčebný účinek.

Nerozvařovat

„Lehce stravitelná rýže nenadýmá, neobsahuje cholesterol ani lepek, působí příznivě při léčbě zažívacích potíží a střevních onemocnění („rýžový sliz“ mírní průjem), její konzumace snižuje krevní tlak, a proto je vhodná pro děti, seniory, celiaky a lidi, kteří mají problémy se žaludkem, žlučníkem či záněty zažívacího traktu. Když rýži rozvaříme, výrazně zvýšíme její glykemický index. Její konzumací pak zvyšujeme hladinu glukózy v krvi a produkci inzulínu v těle. Jednoduše urychlíme její vstřebávání a pocit hladu po konzumaci rozvařené rýže přichází mnohem rychleji. Rozvaření rýže doporučuji pouze za předpokladu, že ji použiji jako rychlý zdroj snadno vstřebatelných sacharidů během dlouhodobého výkonu vytrvalostního či silově vytrvalostního charakteru,“ vysvětlil specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold a osobní trenér Mgr. Milan Merva.

TIP: Pokud rýži rozvaříme, lze její glykemický index snížit přidáním vlákniny, bílkoviny, nebo vhodného tuku (stačí kombinovat se zeleninou, houbami, ghí, kakaovým máslem, ricottou apod.).

www.menugold.cz


publikováno: 31. 8. 2017, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: nákupy, rýže

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+