Cviky do kanceláře na udržení vitality | Domácnost | Trendy zdraví

Hlavní strana » Domácnost » Článek

Cviky do kanceláře na udržení vitality

7. 8. 2023

Pracovní den strávený v kanceláři může být pro tělo náročný. Existuje však několik jednoduchých cviků, které vám pomohou zůstat fit. S jejich pravidelným prováděním během pracovního dne si udržíte vitalitu a zlepšíte své pohodlí. Pamatujte, že je důležité dělat cviky správně a nevykonávat nadměrné pohyby, které by mohly vést k zranění. Pojďme si zacvičit se cviky do kanceláře od společnosti RIM.

„Pokud trávíte osmihodinovou směnu pouze v sedě za počítačem, navíc na nevhodné židli, není divu, že vaše tělo bude ztuhlé a časem přijde i bolest. Sezení doporučuji prokládat pravidelnými pauzami o minimální délce 5 minut jednou za hodinu. Během této pauzy se můžete projít a protáhnout,“ doporučuje Michal Hotmar z RIM, rim.cz.

KRK A ZÁTYLEK

Tlačení hlavy dozadu

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Jednu ruku si položte na bradu a zkoušejte na ni jemně tlačit. Tuto pozici držte přibližně 5 vteřin a poté se uvolněte. Cvik opakujte pětkrát.

Nahýbání hlavy do stran

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Opatrně nahněte hlavu doleva, poté položte svou levou ruku na pravý spánek a zvolna přitáhněte hlavu k levému rameni. Tuto pozici držte pět vteřin a poté se uvolněte. To samé zopakujte na druhou stranu. Cvik opakujte třikrát.

DLANĚ A ZÁPĚSTÍ

Protahování I.

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Spojte obě dlaně před tělem s lokty v úrovni ramen. Roztáhněte prsty a opatrně otáčejte předloktí ve směru těla. Tuto pozici držte 5 vteřin a pak se uvolněte. Cvik opakujte pětkrát.

Protahování II.

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Zvedněte ruku vodorovně před sebe, narovnanou dlaň a prsty ohněte směrem dolů. Druhou ruku použijte na protahování prstů. Po 5 vteřinách se uvolněte. To samé zopakujte s druhou rukou. Cvik opakujte pětkrát.

RAMENA

Protahování

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Zdvihněte jednu ruku a s nataženými prsty se snažte dosáhnout co nejvýše. Tuto pozici držte 5 vteřin, poté se uvolněte a opakujte s druhou rukou. Cvik opakujte pětkrát.

Semafor

Seďte rovně a pohodlně, zády se neopírejte o opěradlo. Zvedněte obě ruce do stran do úrovně vašich ramen. Jednu ruku položte na krk a druhou na záda. Tuto pozici držte 5 vteřin a pokoušejte se spojit obě dlaně, poté vystřídejte ruce. Cvik opakujte pětkrát.

TRUP

Ohýbání Seďte rovně a pohodlně na okraji židle. Zády se neopírejte o opěradlo. Položte dlaně na zátylek, ramena směrem do stran. Ohýbejte svůj trup směrem dopředu a zároveň stlačujte lokty směrem k sobě, jako byste je chtěli umístit mezi kolena. V této pozici vydržte 10 vteřin, poté narovnejte záda a položte dlaně na kolena. Cvik opakujte pětkrát.

Otáčení trupu

Seďte rovně a pohodlně na kraji židle. Zády se neopírejte o opěradlo. Položte dlaně na zátylek, lokty od sebe. V této pozici zůstaňte 5 vteřin. Otáčejte trupem směrem doleva, zatímco lokty jsou stále od sebe. V této pozici zůstaňte 5 vteřin. Vraťte se do původní vzpřímené pozice a položte dlaně na kolena. Celý úkon opakujte i na druhou stranu. Cvik opakujte pětkrát.

www.rim.cz


publikováno: 7. 8. 2023, v rubrice Domácnost
Štítky: cvičení, kancelář, prevence

Další články v rubrice Domácnost:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+