ParcelShopy šetří čas i peníze | Rodina | Trendy zdraví

Hlavní strana » Rodina » Článek

ParcelShopy šetří čas i peníze

2. 11. 2016

ParcelShopy jsou ve světě oblíbeným způsobem odesílání a přijímání balíkových zásilek z e-shopů. Podle letošního průzkumu evropského přepravce balíků GLS termín „ParcelShop“ v České republice zná jen každý desátý dotázaný (9,6 %). Přitom jenom GLS v Česku provozuje již přes 100 ParcelShopů. I přesto, že pojem ParcelShop Češi povětšinou neznají, tak některou z forem výdejních míst využívá téměř 42 % nakupujících. Příčinou je i různorodost názvů výdejen, čímž se v Evropě stáváme unikátem. Evropskou výjimkou jsme i kvůli oblíbenosti tzv. dobírky. Z průzkumu GLS vyplývá, že nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy na e-shopech zůstává dobírka. Preferuje ji 28,5 % Čechů.

Rostoucí množství balíků

Počet balíků v Česku stále roste. Hlavním důvodem je rostoucí obliba nákupů na internetu. Podle srovnávače cen Heureka.cz utratili Češi v prvním pololetí v e-shopech 41 miliard korun, což je meziročně o 18 % více. S rostoucím počtem balíků roste i využívání výdejních míst.

ParcelShop: prospěšná symbióza tří stran

ParcelShop je výdejní i odběrové místo zásilek, které pro přepravce provozují obchody prodávající různý sortiment zboží a služeb. „ParcelShopy jsou v první řadě výhodné hlavně pro zákazníky, kteří si najdou ve svém okolí ten nejbližší místo toho, aby museli čekat na svůj balík doma, nebo na něj stát frontu. Přepravce získává větší flexibilitu při doručování a majitel obchodu, který  ParcelShop provozuje, se může těšit z toho, že mu přicházejí noví lidé, kteří u něj mohou nakoupit,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Počet ParcelShopů stále roste

Společnost GLS má po celé Evropě přes 14 000 ParcelShopů, z toho již více než 100 v České republice. „ParcelShopy se nám velmi dobře osvědčily. Zákazníci mohou odesílat i přijímat balíky bez zbytečných front. Do budoucna určitě počítáme s navyšováním jejich počtu. Kdokoliv, kdo má zájem provozovat ParcelShop GLS, nás může kontaktovat. Zpravidla upřednostňujeme obchody s dobrým jménem, které mají dlouhou prodejní dobu,“ dodává Pavel Včela.

ParcelShop: problém lingvistický

ParcelShop je pojem používaný napříč Evropou nejen společností GLS. Pouze v některých zemích je přeložen do místního jazyka. V Německu to je PaketShop, v Maďarsku CzomakPot. „V češtině se prozatím nenašel vhodný ekvivalent. Pokud by se ho podařilo najít, určitě ho budeme rádi používat,“ dodává Pavel Včela. Možné je také to, že označení ParcelShop se stane zcela běžným slovem stejně jako ta, která jsme již převzali z jiných jazyků.


publikováno: 2. 11. 2016, v rubrice Rodina
Štítky: internet, nákupy

Další články v rubrice Rodina:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+