Sport a wellness | Trendy zdraví

Hlavní strana » Sport a wellness

Aktuálně

Jak si vytvořit tréninkový plán?

18. 6. 2021

Objevte, co ve vašem tréninku chybí, přizpůsobte ho svému tělu a svým potřebám a dosáhněte tak lepších výsledků ještě rychleji.

více »

Další články

Běhání s kočárkem - praktické tipy

21. 5. 2021

Běhání s kočárkem je mezi maminkami poslední dobou velmi oblíbenou aktivitou. Často tím tak spojí příjemné s užitečným a rychleji se vrátí do formy kterou měli před těhotenstvím. Stejně jako na standardní běh i u běhání s kočárkem je několik nezbytností, jejichž výběr a koupi byste neměli podceňovat.


Jak se připravit na léto, aby nohy netrpěly?

13. 5. 2021

Pocit těžkých nohou, otoky, bolest a večerní křeče jsou spojené s horkem a dlouhým sezením či stáním. Nemusíte ani cestovat dlouhé hodiny do teplých krajin, abyste pocítili tyto příznaky typické pro chronické žilní onemocnění. I v létě v České republice s tím můžete bojovat. Dlouhé sezení v autě, v zaměstnání nebo naopak stání a vysoké denní teploty jsou totiž pro žilní systém velkou zátěží. A tak se na léto připravte s předstihem tak, aby vám nohy neotékaly a bolely co nejméně. Zajděte si k lékaři pro venofarmaka a vyzkoušejte speciální cviky.


Soustřeďte se na chodidla!

10. 5. 2021

„Chodidla nosí naše tělo, celou jeho váhu – každý den a po celý život… Posilujeme zadečky, břicha, ale tuto, tak důležitou část našeho těla většinou opomíjíme. Pokud budeme mít aktivní a zdravá chodidla, vyvarujeme se – nebo se i zbavíme – mnoha zdravotních problémů,“ říká Tereza Náplavová Semrádová, která pod hlavičkou Školy fitness profesionálů FISAF.cz pravidelně pořádá kurz Zdravá záda a zdravé chodidlo.


Vsaďte i ve vyšším věku na pohyb venku, čerstvý vzduch posílí i vaše plíce

3. 5. 2021

Střední a starší generace se s příchodem jara často potýká i s jarní únavou. První pomocí je vyrazit ven. Budete-li dodržovat preventivní opatření, je riziko, že se tam nakazíte koronavirem, malé. Díky uvolnění již lze volně cestovat mezi okresy, zamířit tedy můžete kamkoliv do přírody chcete. Čerstvý vzduch, slunce, ale i pohled na přírodní scenérie, vůně květin a rostlin či zpěv ptáků podpoří fyzické i mentální zdraví. Nejvhodnějším pohybem je pro seniory chůze. Denně je dobré nachodit venku kolem 10 tisíc kroků.


Mami, mně se nechce ven

23. 4. 2021

Současná situace je pro děti velice náročná. Často se málo hýbaly už před vypuknutím epidemie a nyní se více a více uzavírají do online světa v pohodlí domova, ze kterého se jim nechce. Jak je odlákat od všudypřítomných obrazovek – ven a k pohybu?


Češi tloustnou a obézní s COVID-19 plní nemocnice

8. 4. 2021

S nadváhou a obezitou se potýkají 2/3 Čechů. To s sebou nese řadu dalších zdravotních problémů. V současné situaci odborníci poukazují na to, že právě tito lidé aktuálně z 80 % plní oddělení jednotek intenzivní péče při hospitalizaci s COVID-19. Alarmující čísla je podle nich třeba zvrátit, proto bychom se měli systematicky a každodenně věnovat pohybu. A to i v lockdownu! Možností, jak se hýbat, nepřibrat a udržet si dobré zdraví, je i nyní mnoho.


Po koronaviru pomáhá trénink plic. Zacvičte si

6. 4. 2021

Únava, vyčerpání, dušnost a celkově snížená výkonost jsou nejčastější pozůstatky prodělané infekce covid-19. Odborníci z Olomouce proto vytvořili sadu cviků, které vyléčeným pomohou dostat se zpět do formy. Vydaná příručka zahrnuje nácvik správného dýchání, silový trénink a doporučení vytrvalostních aktivit. Pravidelné cvičení může podle odborníků zabránit plicní fibróze a pozánětlivému ztuhnutí plic, které jsou vážnými komplikacemi u pacientů vyléčených z koronaviru.


Jak neztratit chuť k pohybu

30. 3. 2021

Pokud nejste zvyklí pravidelně se pohybovat, může pro vás být začátek poněkud těžký. Vyzkoušejte následující tipy, které vás pomohou dostat se zpět do formy.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+