Začínáte s běháním? Poradíme vám, jak na to | Sport a wellness | Trendy zdraví


Začínáte s běháním? Poradíme vám, jak na to

5. 3. 2013

Než se vydáte do terénu, nejspíš si budete chtít opatřit hezké a funkční oblečení. Slušet vám bude jistě nová kolekce Nike Running, připravená na různé druhy počasí. Pořiďte si vybavení, které vás nebude zbytečně tížit a omezovat v pohybu, ale zároveň zůstanete v teple. Obojí umožní nová technologie Nike Sphere.Inovativní materiál s 3D strukturou vytváří prostor mezi tělem a ochrannou vrstvou a tím umožňuje dobré udržování tělesného tepla. Použitý materiál zároveň zajišťuje dobré odvětrávání, prodyšnost a cirkulaci vzduchu. Nová kolekce Nike Running pro jaro 2013 má lichotivé siluety a výrazné barvy, ve kterých budou běžkyně vypadat skvěle. A teď deset rad, jak správně vyběhnout.

Deset tipů jak na jaře vyběhnout a už nepřestat

  1. Stanovte si rozumné cíle. V prvé řadě je nejdůležitější vhodné předsevzetí. Pokud jste doposud neběhali vůbec, nemá smysl klást si na začátek vysoké nároky. Musíte zvolit rozumnou vzdálenost a četnost tréninku. Za prvé byste si mohli ublížit a za druhé ztratit veškerou motivaci. Začínejte pozvolna a běžte tak dlouho, dokud se budete cítit příjemně. Nesnažte se za každou cenu uběhnout předem stanovenou vzdálenost. Vnímejte reakci vašeho těla.
  2. Plánujte. Vyhraďte si dva až tři dny v týdnu. Na tyto dny zařaďte běh se stejnou důležitostí jako je snídaně a čištění zubů. O své nové aktivitě řekněte partnerovi, kolegům a všem v okolí. Budete tak pod větším tlakem své odhodlání dodržet.
  3. Určete si konkrétní cíl a běžte za ním. Může to být čas, po který poběžíte vkuse, kilometry, které chcete uběhnout, nebo účast na některém závodě.
  4. Sledujte své pokroky. Monitorujte si naběhané kilometry. Vaše úspěchy vás budou motivovat dál. Vyzkoušejte technologii Nikeplus, která vám umožní sledovat průběžně vaše výkony:http://ni­kewomenblog.cz/…j-s-nikeplus
  5. Na cestě za plněním cílů se nezapomeňte odměnit. Kupte si něco hezkého, nové běžecké boty nebo běžecký komplet, uděláte si radost a zároveň budete mít další inspiraci. Budete se těšit, až v nových věcech zase vyběhnete.
  6. Neběhejte sama. Nechce se vám běhat samotné? Zkuste přemluvit kamarádku, kolegyni nebo partnera, aby běhali s vámi. Rychleji vám to uteče a běhání se stane součástí vašeho týdenního programu a nebudete se muset dlouze přemlouvat k obutí běžeckých bot. Nebo můžete zkusit některý z tréninků s profesionálními trenéry. http://nikewo­menblog.cz/…un­ning-clubu
  7. Pozor na stereotyp. Pokud začnete mít pocit, že váš trénink začíná být stereotypní, zkuste změnu. Běžte do jiného parku, zkuste jinou dobu, kdy běháte, přijďte na veřejné tréninky, nebo si nechte udělat tréninkový plán na míru. Přehled lokalit, kam můžete vyběhnout najdete zde: http://nikewo­menblog.cz/…-behat-2-dil
  8. Nezanedbávejte protažení. Věnujte čas také strečinku. Ulevíte unaveným svalům a zároveň také zlepšíte jejich funkci. http://www.ni­kewomenblog.cz/…e-zlepsi-beh
  9. Nechte si papír se svými předsevzetími u sebe a občas si je pročtěte a odškrtejte si, co všechno se vám podařilo splnit. Hned budete mít hezčí den.
  10. Dopřejte si správnou běžeckou obuv. Zvažte na jakém povrchu budete nejčastěji běhat a co od běžecké boty očekáváte. Poraďte se s odborným personálem, který Vám poradí jaký typ běžecké boty se pro vás hodí.

Tipy na oblečení z kolekce Nike Running najdete na: http://nikein­c.com/…d/sneak_pe­ek


publikováno: 5. 3. 2013, v rubrice Sport a wellness
Štítky: cvičení, oblečení, pohyb, sportovci, zábava, závody

Další články v rubrice Sport a wellness:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+