Výživa a gastronomie | Trendy zdraví

Hlavní strana » Výživa a gastronomie

Aktuálně

Víte, které potraviny mají nejvíc vitaminů?

30. 7. 2021

Vitaminy jsou pro správné fungování našeho těla nezbytné. Pomáhají správnému metabolismu, působí jako prevence některých onemocnění a posilují imunitní systém. Naprostou většinu z nich si však organismus neumí vyrobit, a tak je musíme získávat ze správně vyvážené potravy. Po jakých potravinách sáhnout, když si chceme dopřát vitaminovou bombu, a která potravina možná překvapí?

více »

Recepty

Grilovací recepty

16. 7. 2021

Inspirujte se lahodnými recepty, kterými dozajista okouzlíte své přátele či partnera. A protože k létu patří lehkost, přinášíme vám také tipy na delikátní letní saláty a osvěžující vína, která i z běžného večera na terase udělají slavnostní událost.

více »

Další články

O kvasu od A do Z: jak se připravuje a jak s ním pracovat

15. 6. 2021

Nadýchané housky, tradiční vánočky a mazance, koláče ani žitný chléb s křupavou kůrkou by neexistovaly bez poctivého kvásku. Jeho historie sahá tisíce let před počátek našeho letopočtu. Přestože se v čase objevily i jiné způsoby kynutí těsta, kvásek plně nahradit nedokážou. Pečivo zadělané s kváskem má autentickou chuť, je lépe stravitelné a trvanlivější. To ale není zdaleka vše, co byste o kvásku měli vědět.


Skvělá káva bez kofeinu

11. 6. 2021

Žádný vášnivý milovník kávy si nedokáže představit život bez svých chutných, voňavých a povzbuzujících rituálů. Proto se ho zmocňuje panika a obchází ho hrůza, když mu zdravotní stav nebo jiné okolnosti nedovolují konzumaci kofeinu. Problém pomůže vyřešit bezkofeinová káva.


Jak shodit po porodu přebytečná kila bez hladovění a ušetřit čas?

10. 6. 2021

Toužíte se po porodu vrátit na svou původní váhu? Kvalitní jídelníček je jistě ideálním receptem na úspěch, ale možná máte pocit, že v nové roli maminky vám nezbývá čas na sledování kalorií, vážení porcí a zdlouhavé vaření. Přesto existuje snadné řešení, jak se nepříjemných kil zbavit bez hladovění a jídlo mít v minutě na talíři.


Nezapomínejte na pitný režim

9. 6. 2021

Možná patříte k lidem, kteří mají neustále po ruce lahev s vodou? Nebo si naopak někdy až během odpoledne uvědomíte, že jste za den vypili jen ranní kávu? Pro správné fungování organismu je příjem tekutin nezbytný. Ovšem není pití, jako pití a občas je dobré si zrekapitulovat, jakým nápojům se raději vyhnout a jak by měl správný pitný režim vypadat.


Melta, tradiční nápoj do moderní doby

4. 6. 2021

Tradice cereálních nápojů obohacených praženou čekankou sahá až do Francie 19. století. Původně měly nahradit kávu v dobách, kdy byla z nejrůznějších důvodů nedostatková. I když je v současnosti káva široce dostupná, neztrácí cereální nápoje na významu. Naopak, jejich obliba dnes stále roste. V České republice je nejznámějším cereálním nápojem tradiční Melta od společnosti Kávoviny, která letos slaví 125 let od založení.


Tipy na rychlou a zdravou snídani pro děti

3. 6. 2021

Když přijde na řadu snídaně, rychlost a pohodlí často vítězí nad zdravím. Nejčastější překážkou na cestě k výživnější snídani bývá nedostatek času a přílišné úsilí, které je podle mnohých nezbytné k přípravě.


Bylinky nejen do polévky

2. 6. 2021

Máta, bazalka, petržel i pažitka – bez zelených bylinek si jen málokdo z nás dokáže představit jarní a letní recepty. Ať už připravujete polévku, maso na grilování či letní salát, určitě by ve vašem receptáři neměly chybět čerstvě nasekané bylinky. Jak ale tyto pochoutky kombinovat a jak s nimi pracovat v kuchyni? Představíme si čtyři nejčastější druhy.


Nedaří se vám zhubnout břicho?

1. 6. 2021

Břicho je z hlediska hubnutí jednou z nejproblémo­vějších partií. A to, i když držíte dietu. Tuky na břiše jsou přitom z hlediska zdraví organismu ty nejrizikovější. Přispívají totiž ke vzniku civilizačních onemocnění. A navíc jsou nevzhledné. Pustili jste se do hubnutí, cvičíte a břicho ne a ne zmizet? Zeptali jsme se Zbyňka Ceradského, mnohonásobného mistra ČR a trojnásobného mistra Evropy v kulturistice, jak se jich jednou provždy zbavit.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+