Výživa a gastronomie | Trendy zdraví

Hlavní strana » Výživa a gastronomie

Aktuálně

Před přechodem na veganskou stravu si stanovte reálné cíle

26. 1. 2023

„Příprava je klíčem k úspěchu. Udělejte si konkrétní plán a sestavte si menu na celý týden. Je dokázáno, že pokud si věci napíšeme do kalendáře, je větší pravděpodobnost, že je dodržíme,“ říká Allison. Navíc můžete celé období využít k tomu, že se něco nového dozvíte. Veganství je totiž skvělou příležitostí dozvědět se více o zdraví, výživě a životním prostředí.

Recepty

Odlehčené varianty klasických jídel

31. 1. 2023

Odlehčené varianty poctivých jídel, s použitím bezlepkových produktů od značky Labeta, pro vás připravila lektorka zdravého životního stylu a specialistka na zdravé stravování Kamila Metzová, autorka webu varilamysicka.cz.

další recepty

Další články

Vymýšlíte svačiny do školy?

22. 9. 2022

Chutná svačina s pečivem je připravená cobydup a každý den může být jiná. Hodí se do školy, do práce, na výlet, kamkoli. Voní, křupe, chutná dětem i dospělým a dodá energii potřebnou pro běžné činnosti i dobré soustředění. Rozmanité pečivo jako svačinový základ můžeme mít stále po ruce a vybírat si z něj podle individuálních potřeb, příležitosti i chuti.


Vsaďte na fermentaci a dopřejte si sezónní vitaminy i během zimy

15. 9. 2022

Poměrně nenáročná i rychlá příprava a spousta živin prospěšných pro tělo. Fermentace se v posledních letech vrací zpátky na výsluní a vzhledem k pozitivům, která přináší, se vůbec není čemu divit! Mezi nejčastěji kvašené potraviny u nás sice patří tradiční zelí nebo okurky, nemusíte ale zůstat jen u nich. Vyzkoušejte třeba fermentovaný květák s kurkumou i jablka s medem, a objevte nové možnosti uskladňování potravin na zimu.


Zajímavosti o olivovém oleji, jenž jste si možná přivezli ze Španělska

14. 9. 2022

Španělská kuchyně by nebyla kompletní bez vysoké láhve olivového oleje, ať už chcete přidat chuť do tostady při snídani, zakápnout salát k obědu nebo jej zařadit do tradičních receptů na večeři. Milovaný „aceite de oliva“ je součástí španělské stravy po tisíce let a Španělsko je domovem některých z nejstarších olivovníků na světě. Připravili jsme si pro vás proto pět faktů, které vás možná překvapí.


Mýty o nízkosacharidových dietách

8. 9. 2022

O nízkosachari­dových dietách koluje mnoho různých informací. Někdo tvrdí, že jde o nejlepší způsob stravování, jiný zase, že je to módní výstřelek, který škodí zdraví. Toto jsou ty nejčastější mýty o nízkosacharidovém stravování, které už byly spolehlivě vyvráceny.


Výborné hotovky pro vás

2. 9. 2022

Poptávka po hotových jídlech výrazně posílila zejména v období lockdownů, ale její růst pokračuje i nadále. Hotovky jsou jednoduše hitem, díky kterému uspoříte čas při vaření a ještě si skvěle pochutnáte. Vyzkoušejte novinky od oblíbené české značky Hamé.


Pozor na potravinovou alergii či intoleranci

29. 8. 2022

Páteční večeře při svíčkách, když v tom vás najednou přepadnou návaly horka, bolest břicha či nutkavá potřeba vzít toaletu útokem. Potravinová alergie či intolerance si nevybírá a objevuje se i v situacích, kdy to nejméně čekáte. A to i přesto, že jste se s ní dosud ještě nesetkali. Víte, jaký je mezi nimi rozdíl, které typy patří v populaci k těm nejčastějším i jaké potraviny je mohou způsobovat?


Káva je kulturní fenomén

26. 8. 2022

Káva je součástí našich životů přes tisíc let. Za zemi původu, odkud se kávovník rozšířil nejprve na Arabský poloostrov a poté do celého světa, se označuje Etiopie. Odhaduje se, že k objevení kávovníku došlo v 6. století. Jak? Legenda praví, že účinky kávy jako první objevil pasáček Kaldi, respektive jeho kozy. Ty údajně oždibovaly keře s červenými plody, po kterých začaly mít příliš mnoho energie. Kaldi následně tyto bobule sám ochutnal a zjistil, že také na něj mají povzbuzující účinky.


Proč tělo potřebuje vodu?

24. 8. 2022

Voda je v každé naší buňce. Závisí na ní většina metabolických pochodů v těle, od vstřebávání přijatých živin přes rozvod důležitých látek až po detoxikaci, ale také samotný fyzický pohyb. Má zásadní význam pro myšlení, náladu a koncentraci dospělých i dětí. Podstatnou roli hraje také v prevenci deprese nebo úzkosti. Zkrátka kdo chce být fyzicky a psychicky fit, musí každý den dostatečně pít – obyčejnou vodu nebo ještě lépe přírodní minerálky, které dodají tělu navíc i důležité minerální látky.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+