Jak shodit po porodu přebytečná kila bez hladovění a ušetřit čas? | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Jak shodit po porodu přebytečná kila bez hladovění a ušetřit čas?

10. 6. 2021

Toužíte se po porodu vrátit na svou původní váhu? Kvalitní jídelníček je jistě ideálním receptem na úspěch, ale možná máte pocit, že v nové roli maminky vám nezbývá čas na sledování kalorií, vážení porcí a zdlouhavé vaření. Přesto existuje snadné řešení, jak se nepříjemných kil zbavit bez hladovění a jídlo mít v minutě na talíři.

Rychlost hubnutí po porodu ovlivňuje samozřejmě hned několik faktorů. Patří mezi ně například věk ženy, přirozená rychlost metabolismu, stres a také míra tělesné aktivity a kvalita stravy. A právě jídelníček a s tím spojený příjem kalorií v kombinaci s časovými možnostmi na přípravu jídel, mohou být těmi největšími nepřáteli v boji s přebytečnými ki­ly.

Nevynechávejte přílohy

Jednou z nejčastějších chyb, ke kterým se ženy při redukčních dietách uchylují, je vynechávání příloh. Proč to není vhodné řešení? “Při dlouhodobém vyřazení příloh z jídelníčku si tělo přivykne na nižší příjem a po jejich opětovném zařazení hrozí riziko jojo efektu. Ideální je tedy zařadit do stravovacího plánu přílohy z konjaku. Dokonale vás zasytí a díky jejich velmi nízké energetické hodnotě vám pomohou snížit příjem sacharidů,” popisuje výživová poradkyně Monika Rychlovská Tělupilová.

Konjak, zázrak pro vaše tělo

Na českém trhu najdete konjakové přílohy pod názvem Slim Pasta. Jedná se o nízkokalorickou alternativu běžných příloh, které jsou vyrobeny spojením ovesné vlákniny a mouky z rostliny konjak. Jsou bohatým zdrojem cenného glukomannanu, což je přírodní, ve vodě rozpustná vláknina, která má blahodárný vliv na celkové zdraví. Největší pozornost si ale glukomannan získal jako skvělý parťák na hubnutí. Jeho užívání má totiž prokazatelný vliv na snižování hmotnosti.

“Kalorická hodnota glukomannanu je pro organismus velmi nízká, proto je hojně využíván při redukčních dietách, nadváze a obezitě. U rozpustné vlákniny je běžné, že vstřebává vodu a zvětšuje svůj objem, ale glukomannan má tyto účinky extrémně silné. Je totiž schopen nabobtnat až na úctyhodný 50násobek své původní hmotnosti. Díky tomu vyvolává i přes zanedbatelný energetický obsah zřetelný pocit sytosti v žaludku a potlačuje hlad,” vysvětluje výživová poradkyně Slim Pasta, Monika Rychlovská Tělupilová.

Konjakové přílohy Slim Pasta mají pouhých 9 kalorií na 100 gramů, to je o 94 % kalorií méně, než mají běžné těstoviny či rýže. Jsou veganské, bezlepkové, zcela bez sacharidů, laktózy, cukru a tuku. Hodí se tak i pro diabetiky, celiaky i jedince s intolerancí na laktózu.

V minutě na talíři

Kromě skvělých výživových hodnot, které napomáhají snadnějšímu shazování kil, je další výhodou konjakových příloh také jejich doba přípravy, což ocení právě maminky, které nemají dostatek času na vaření dietních pokrmů a věnují se především péči o své ratolesti. Přílohy se totiž nevaří, stačí je pouze propláchnout pod vodou, smíchat s oblíbenými ingrediencemi a je hotovo. Díky jejich neutrální chuti je možné je připravit na stovky způsobů – jako přílohy, do omáček, sladkých pokrmů nebo do polévek. Na výběr je hned z několika druhů příloh ve formě nudlí, špaget, penne, fettuccine, lasagní či rýže.

Více informací a inspirace na recepty najdete na www.slimpasta.cz


publikováno: 10. 6. 2021, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: hubnutí, porod

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+