V obchodech Tesco patří mezi nejoblíbenější saláty ledový, hlávkový a římský | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


V obchodech Tesco patří mezi nejoblíbenější saláty ledový, hlávkový a římský

12. 8. 2013

Zelenina na talíři běžného konzumenta nechybí, více než polovina Čechů ji konzumuje denně. Nejčastěji si ji dopřávají syrovou nebo jako přílohu k hlavním jídlům. Vyplývá to z on-line průzkumu, který si nechala společnost Tesco zpracovat agenturou Perfect Crowd. Mezi nejoblíbenější zeleninu patří především okurky, papriky a rajčata. Nezastupitelné místo na talířích mají i hlávkové, trhané a listové saláty. Jejich spotřeba stoupá především v letních měsících. V obchodech Tesco tak právě nyní zaznamenávají nárůsty prodeje salátů až o 35 procent.

Ledový a hlávkový salát stálicemi v české kuchyni

Průzkum společnosti Tesco ukázal, že alespoň jednou týdně si saláty dopřává osmdesát procent Čechů. Nejčastějším důvodem konzumace je kromě lahodné chuti také bohatý zdroj vitaminů, minerálních látek a vlákniny. Čtvrtina respondentů uvedla, že si salát dopřává pravidelně celý rok, bez ohledu na sezónu. Mezi nejoblíbenější patří dlouhodobě listy ledového, hlávkového a římského salátu. Na českých stolech se ale objevují i méně známé odrůdy jako lollo roso nebo nejrůznější druhy čekanky. „V minulých letech byl u zákazníků nejoblíbenější klasický hlávkový salát, nyní jsou spíše trendem saláty ledové. Mají nasládnou chuť, jsou velmi osvěžující a nabízí široké využití v kuchyni,“ uvádí technický manažer Tesco, Miloslav Macháček. Z průzkumu dále vyplynulo, že nejčastějším místem nákupu salátů jsou supermarkety (40 %) a hypermarkety (34 %). „Zelenina patří k nejoblíbenějším potravinám z 86 % u žen, tedy častěji než u mužů (68 %). Ženy si také oproti mužům častěji neumějí představit den bez zeleniny,” komentuje výsledky studie výzkumnice Zuzana Hájková z výzkumné agentury Perfect Crowd.

Sortiment hlávkových, trhaných a listových salátů

Tesco nabízí 19 druhů. Více než osmdesát procent tohoto zboží je dodáváno českými zemědělci a téměř polovina celého objemu pochází od lokálního pěstitele G´s z českého Polabí. Při spolupráci s dodavateli zeleniny je kladen velký důraz na rychlost dodání čerstvé zeleniny z pole na prodejní pulty. „Společnost G´s, která k nám dodává saláty již dvanáct let, je schopná zajistit doručení salátů do 24 hodin od sklizně z pole. Zákazník tak dostává to nejčerstvější zboží od českého farmáře, který je zároveň jedním z nejdéle fungujících našich dodavatelů,“ dodává Macháček.


publikováno: 12. 8. 2013, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: nákupy, salát

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+